Укр. | Рус. | Eng

  

Гаряча лінія: 044-253-75-89, 0800-50-17-20
Захист персональних даних: 253-11-35, 253-53-94

 

ЗМІ

ІРЦ «Правовий простір»: Як допомогти дітям досягти порозуміння без кулаків

 

Неможливість залагодити конфлікт між учнями, які побилися у школі, їх батьками та адміністрацією учбового закладу міста Кремінна на Луганщині стало поштовхом для організації Шкільної Служби Порозуміння. З перших днів роботи Служби виправдалася її ефективність.

Конфлікти та навіть бійки між учнями у школі – справа доволі поширена. Зазвичай врегульовувати проблеми намагаються батьки та адміністрація навчального закладу. Але буває так, що школа та батьки одного з учасників конфлікту відхрещуються від відповідальності, тоді потерпіла сторона опиняється один на один з проблемою та має в суді відстоювати справедливість. Хоча насправді такого сценарію можна було б уникнути, якщо б у школі діяла Шкільна Служба Порозуміння. У цьому на власному досвіді переконалася жителька міста Кремінна, 10-річного сина якої під час перерви у березні 2013 року серйозно відлупцював однокласник. Хлопчик потрапив до лікарні, де йому зробили операцію. Поки тривало одужання, мати намагалася привернути увагу директора школи, батьків однокласника та міліції до ситуації. Але у відповідь жінка отримала жорстку байдужість, яку виявили як батьки однокласника, котрі навіть не поцікавилися станом здоров’я потерпілого хлопця, так й адміністрація навчального закладу, котра робила усе можливе, щоб замовчати конфлікт. Навіть у міліції від стурбованої матері відмахнулися, мовляв, обидва школяра не досягли віку кримінальної відповідальності, а тому не стали розбиратися в справі. Розуміючі, що потрапила у глухий кут, жінка найняла адвоката та звернулася до суду. Але й там на неї очікувало фіаско: суди першої та другої інстанції винесли рішення не на користь позивачки. Труднощі однак не спинили матір, яка прагнула справедливості, одночасно розуміючи, що історія її сина може повторитися, якщо кривдник не нестиме відповідальності. Хвилювала її і роль адміністрації школи, яка замість того, щоб прикласти зусилля для розв’язання проблеми, намагалася нічого не помічати. Мовчати не можна - вирішила матір!

З таким настроєм жінка звернулася до Центру правової інформації та консультацій, створеного районною громадською організацією «Кремінський центр регіонального розвитку «Наша громада»» за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження». Юрист Центру почав роботу у двох напрямках. По-перше, заявниці надали допомогу у скасуванні рішень місцевого та апеляційного судів. Справу було повернуто до місцевого суду на новий розгляд. По-друге, усі три сторони конфлікту – батьків обох хлопців та представника навчального закладу - запросили до розмови. Знадобилося декілька зустрічей, щоб нарешті народилося розуміння того, як вийти зі складної ситуації. Отже, у січні 2014 року була досягнута домовленість, згідно якої потерпілій стороні в розумних межах компенсовані витрати на лікування дитини. У свою чергу адміністрація школи зобов’язалася організувати Шкільну Службу Порозуміння для зменшення рівня конфліктності та попередження виникнення складних ситуацій як у колективі, так й між окремими учнями. Працівники Центру надали школі необхідні організаційні матеріали для створення та роботи Шкільної Служби Порозуміння та зобов’язалися при необхідності приймати участь в діяльності цієї шкільної служби.

PS: Центри правової інформації та консультації, створені та працюють за підтримки програми “Верховенство права” Міжнародного Фонду “Відродження” в межах ініціативи “Посилення правових можливостей бідних верств населення”. Детальніше про діяльність мережі Центрів, засади та принципи роботи читайте на сайті «Правовий простір».

Юридичним результатом тривалих перемовин стало укладання Мирової угоди між трьома сторонами конфлікту, яку 15 січня затверджено ухвалою суду.

Оксана Пастух, ІРЦ «Правовий простір»