Укр. | Рус. | Eng

  

Гаряча лінія: 044-253-75-89, 0800-50-17-20
Захист персональних даних: 253-11-35, 253-53-94

 

Здійснено моніторинговий візит до органів внутрішніх справ Кіровоградської та Черкаської областей

 

Представником Департаменту з питань реалізації національного превентивного механізму Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, регіональним координатором зі зв’язків із громадськістю Уповноваженого в Кіровоградській області разом із громадськими моніторами здійснено моніторинговий візит до органів внутрішніх справ Кіровоградської та Черкаської областей.

У ході візиту було перевірено стан дотримання прав людини в ізоляторі тимчасового тримання Кіровоградського МВ, Кіровоградському МВ УМВС України в Кіровоградській області, спеціальному приймальнику для осіб адміністративно арештованих при УМВС України в Черкаській області, обстежено спеціальну палату для лікування затриманих і взятих під варту осіб у Кіровоградському обласному наркологічному диспансері.

Монітори відзначили належну організацію роботи і високий рівень знань особовим складом перевірених підрозділів спільних наказів Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства внутрішніх справ України щодо порядку надання відповідної допомоги ВІЛ-інфікованим, людям, які приймають антиретровірусну терапію, та наркозалежним, які є учасниками програми замісної підтримувальної терапії, а також належний санітарно-технічний стан приміщень перевірених установ.

Водночас, в діяльності Кіровоградського міськвідділу було встановлено низку недоліків, на усунення яких керівництву Міністерства внутрішніх справ неодноразово направлялися рекомендації Уповноваженого з прав людини, що може свідчити про неналежне реагування з боку УМВС України в Кіровоградської області на зазначені рекомендації.

Зокрема, виявлені випадки протиправних затримань громадян без ухвали слідчого судді, суду через тривалий час після фактичного здійснення злочинів, що є порушенням вимог ч. 1 ст. 208 КПК України.

У протоколах затримання осіб за підозрою у вчиненні злочину не зазначається час та місце фактичного затримання, а фіксується  час, коли особа була доставлена до міськвідділу або ж час та місце складання протоколу затримання. Таким чином, виникають підстави для порушення граничного терміну затримання особи без ухвали слідчого судді, суду, визначеного ст. 211 КПК України.

 Виявлені порушення прав затриманих на захист, та інших прав. У міськвідділі неналежним чином організована робота щодо інформування центрів з надання безоплатної правової допомоги затриманим.

У міськвідділі не створені належні умови для відвідувачів, особливо для маломобільних груп населення.

Під час візиту монітори опитали усіх осіб, які тримались в ізоляторах тимчасового тримання та спецприймальнику для адміністративно арештованих. Скарг на умови тримання та поводження від утримуваних не надійшло.

Утримуваним роз’яснено порядок надсилання скарг, заяв і листів Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини, до Європейського суду з прав людини, а також інших відповідних органів міжнародних організацій, членом або учасником яких є Україна, до уповноважених осіб таких міжнародних організацій та прокуратури.

Також в ході візиту моніторами було обстежено спеціальну палату для лікування затриманих і взятих під варту осіб у Кіровоградському обласному наркологічному диспансері. Виявлено, що спецпалата не має передбаченого законодавством обладнання та облаштування.

Детальний перелік виявлених недоліків та рекомендацій щодо їх усунення буде направлено керівництву Генеральної прокуратури,  МВС України та відповідним органам державної влади для належного реагування.